2009
09.10

І старість повна насолод, якщо тільки вміти нею скористатися. Сенека

——————————–
Ð�олона Ð�Ð�Ð�.gifКласика… Що розуміють під цим словом? Це щось усталене, зразкове, можливо вічне, гнідне для наслідування. Яким речам надають класичних ознак? Перш за все, перевіреним часом, якісним. Звідки ж люди взяли уявлення про прекрасне, про силу істини та божественість форм?..

Певні уявлення про зразкове складалися віками. У греків були свої ідеали, римляни мали свої, але був в історії такий момент, коли людям набридли розмиті фасади барокових соборів, коли нудило від помпезності інтер’єрів рококо, коли кожен куточок людської діяльності переситився прагненням до надмірної краси, тоді всі люди зібралися на світове віче і сказали – досить! Так зародився класицизм… Це напрям XVII-XIX ст., який висував нові ідеали, формував нові зразки, але вже не у вигляді пошуків свого часу, а як повернення до старих форм, до класичних… Перш за все класицизм будувався на ідеях раціоналізму – ніщо не повинно бути надмірним і некорисним; гармонії, яка розкривається через симетрію; переваги типового над випадковим та індивідуальним. Естетика класицизму опирається виключно на незмінні речі, вічні цінності, на щось дійсно важливе; монументальність та могутність береться за зразок. Це була епоха повернення до зразків древніх Греції та Риму.

Така переорієнтація відбувалася в усіх видах мистецтва, орієнтація на древні зразки була світоглядом цілих поколінь. Живопис, музика, література, декор, архітектура. В останній все почалося з ідей одного італійця на прізвище Палладіо у 16 ст., які в наступні віки перетворилися на гігантський підвид – палладіанство. Класицизм передбачає використання тих прийомів, форм та методів, які використовувалися давно у Греції та Римі. Усім спорудам притаманна симетрія та регулярний ритм – ознака гармонії; правильні геометричні форми (трикутник, прямокутник, коло) – вони прості і цілком логічні та зрозумілі; стриманість декору – надмірний непотріб у красі нераціональний. Взагалі весь архітектурний класицизм узагальному можна розділити на грецький та римський. І якщо останньому властиві такі елементи як арки, куполи, то грецькі колони стали всеохопним символом класицизму. Витягнутий куб, трикутний в профіль дах якого підтримується колонами різних ордерів, що перспективно скорочуються удалину – такими були типові будівлі Греції, прості та водночас істинні, правильні та витончені, вічні…

Часи змінювалися і вже у ХІХ ст. вимоги до свого існування ставив модерн. Однак досить швидко він усім натер очі і на початок ХХ ст. класичні ідеї, нехай і не в таких масштабах як у XVI-XVIII ст., відроджуються. Так зачався неокласицизм. Він був естетично зумовлений необхідністю заперечення вільних трактувань модерну і як приклад знову висував древні греко-римські зразки творення мистецтва. Банки, каплиці, урядові установи, музеї, невеличкі приватні садиби – всі ці споруди початку ХХ ст. поставали у стилі неокласицизму. Ідеологічно він нічим не відрізнявся від класицизму, лише з якимось ледь помітними мазками буремного ХХ століття. Строгість та лаконізм, здається, набули ще більшого загострення, однак прагнення до істини та відображення типових закономірностей світу, через гармонію яких і розкривається ця істина, залишалися незмінними.

Внаслідок свого географічного та політичного розташування у ті часи, коли класицизм набував шаленої популярності в Європі, Луцьк не відставав у цих тенденціях. Внаслідок певних обставин, це стосувалося переважно храмової архітектури. Наприклад, такі монументальні споруди як католицькі костели були виключно класицистичними. Але час надав вигляду цим будівлям згідно свого бачення, тому набагато безпосередніше пройнятися тими архітектурними зразками, які знаходяться до нас ближче у часі – десь так із ХІХ ст. Різні вияви класицистичних ідей архітекторів, зразки яких розкидані на вуличках нашого міста, подаються до уваги.

——————————-
капли�ка.jpg

Пам’ятай про вічність (напис на стіні цієї каплички)

——————————

��У1.jpg

VNU.jpg

Пізнання душі багато в чому сприяє пізнанню будь-якої істини. Арістотель.

——————–

Ð�анк.jpg Лише наближаючись до гармонічного звучання, ми здатні осягaти таємниці, заховані у мовчанні. Піфагор.

—————————–

на �ев�енка 2.jpg

на �ев�енка.jpg

Мудрість перемагає долю. Ювенал

—————————-

ки�в2.jpg

ки�в1.jpg

“Квадрат гіпотенузи дорівнює сумі квадратів катетів” Піфагорійська школа.

————————–

липин��ки�.jpg

Краще з розумом бути нещасливим, ніж без розуму — щасливим. Епікур.

———————-

замковий.jpg

Все істинне – незмінне, все помилкове – короткочасне. Сенека.

Щасти!


1 коментар

Add Your Comment
  1. Хто підкаже де можна взяти 3d об’єкти нашого міста? Бачу тут ВДУ з 3д

*