2010
02.06

Розміщуємо обіцяне інтерв’ю з директором української групи “Вій”, яка нещодавно виступала в луцькому “Майдані, Сергієм Little Литвинюком

Romuald (22:12:38 3/02/2010)

Кажуть, ви, тобто “Вій” недавно були в Луцьку? Що ви там робили? ;)

LITTLE (22:16:26 3/02/2010)

12 років клубу Майдан )))

Romuald (22:17:40 3/02/2010)

а ще презентація групою “Вій”…. макси-сингла, так?

LITTLE (22:22:51 3/02/2010)

Так… В нас зараз оновлений репертуар. Повернусь трішки назад, в травень 2009. Тоді в Києві, в клубі «Чеширський Кіт» ми презентували програму під назвою Good-Bye My Revolution. Цей концерт ми знімали на відео і записували на 16 каналів аудіо. Так народився макси-сингл  з такою ж назвою. Його ми виклали в інтернеті. В принципі, цю програму ми відіграли і в Луцьку, правда трохи доповнили новим матеріалом

LITTLE (22:24:07 3/02/2010)

Напередодні поїздки в Луцьк, вночі, Діма написав текст для нової пісні – вона і прозвучала в «Майдані» в перший раз. Назви в неї ще немає )))

Romuald (22:25:37 3/02/2010)

нові пісні, сингл – це крок до нового альбому?

LITTLE (22:26:31 3/02/2010)

Так. Вихід альбому заплановано на березень-початок квітня цього року. Назва його – «Йшов Я Небом»

Romuald (22:29:28 3/02/2010)

в “Майдані” ви спостерігали за виступом з залу, як враження, все вдалося як планувалося?

LITTLE (22:32:42 3/02/2010)

Ну, ми в «Майдані» не перший раз виступаємо. Публіка майданівську знаємо. Вважаємо її якщо і не найкращою в Україні, то однією з кращих. На мою думку, концерт «Майдану» сподобався. Нам теж. Ми постаралися викластися на повну. Так довго (1 годину 30 хвилин – 17 композицій) без перерви ми ще ніде не грали. Наша звичайна програма – 40 хвилин-година

Romuald (22:33:17 3/02/2010)

“Вій” в Луцьку вже не перший раз, склалося якесь уявлення про місто, з чим воно в вас асоціюється?

LITTLE (22:34:55 3/02/2010)

Асоціюється з Європою… Виховані люди, гарна архітектура. На відміну від нинішнього Києва – дороги від льоду очищені, увімкнене освітлення

Romuald (22:36:38 3/02/2010)

а може це просто та частинка, яку ви побачили? в Києві мабуть теж є виховані люди і очищені вулиці?

LITTLE (22:37:28 3/02/2010)

Може й так

Romuald (22:38:06 3/02/2010)

Повернемося поки до “Вія” – склад групи час від часу змінюється, зараз з’явився баяніст, так? Перед тим, відносно недавно, досить молодий гітарист. Правда, що він з Волині?

LITTLE (22:42:38 3/02/2010)

Гітарист Діма Крузов з Володимира-Волинського. Його нам порекомендував наш друг Сергій Шишкін. В баяніста Івана (Іван Любиш-Кірдей) це був перший з нами концерт. Він, до речі, з Рівненської області. Також Івановий баян вже є в пісні «Вийди з кімнати» на вірш Богдана-Ігоря Антонича, яку ми записали за кілька тижнів перед концертом в «Майдані». До речі, в електриці вона теж вперше прозвучала в Луцьку… До цього один раз її Діма виконав соло на Антонич-фесті

Romuald (22:45:06 3/02/2010)

виходить, що в “Вії” грають разом досвідчені і молоді музиканти, немає “конфлікту поколінь”? вони цілком розуміють один одного?

LITTLE (22:48:45 3/02/2010)

Конфлікту поколінь точно немає )) З приводу розуміння… Думаю, що і з цим все ОК. У нас в команді немає «найманців», які працюють лише за гроші

Romuald (22:50:45 3/02/2010)

Останнім часом в групи з’явилося чимало пісень, як я розумію, всі вони написані відносно недавно, разом з тим, кілька років назад від “Вія” не було чутно нічого “свіженького”. Чим це пояснюється? Звідки джерело натхнення в Дмитра? ;)

LITTLE (22:57:21 3/02/2010)

Ну, творчий процес – не завод. Якщо людину не пре, то… До того ж усьому свій час. Мабуть, так мало трапитися. Кілька текстів було написано Дмитром в ніч перед концертом. До того ж від вимогливо відноситься до своєї творчості. Перш ніж пісня доходить до глядача, він її ретельно… не можу підібрати потрібне слово… Швидше за все… доводить до досконалості… А скільки пісень так і не буде почуто – то тільки йому там Богу відомо

Romuald (22:58:13 3/02/2010)

тобто варіанту, “вже 5 пісень є, треба ще 5 швиденько наклепати для альбому” в вас не буває?

LITTLE (23:01:54 3/02/2010)

Ні, такого немає. По-перше в нас немає зобов’язань перед видавцем, спонсором і т.д. По-друге, ми вважаємо краще декілька альбомів, але хороших, ніж клепати кожен рік по диску. Хоча з виходом нового альбому ми трохи затримались. Але на те був ряд причин, від нас незалежних.

Romuald (23:02:22 3/02/2010)

Good-bye My Revolution – це про Помаранчеву Революцію чи якусь свою? І чому без слів? Це мабуть треба питати в Дмитра, але все ж?

LITTLE (23:04:39 3/02/2010)

А я і відповім його словами, точніше, процитую його – —-Безслівний вальс, який дав назву кружальцю – Good-Bye My Revolution не прив’язаний до якихось чітко окреслених подій. «Ним я висловив своє особисте відчуття, власне ставлення до тих, так званих, «революцій». Від них залишилося лише одне розчарування. Якщо казати прямо, то ті буцім як революціонери вже відверто «заграли» – пора нарешті зайнятися ділом!»—- http://viyfrom.kiev.ua/press/recenzia/recenzia-good-bye-my-revolution/2009

LITTLE (23:07:07 3/02/2010)

А додам від себе, що я повністю згоден з його словами

Romuald (23:13:01 3/02/2010)

З іншого боку, на сайті “Вія” банер в підтримку Ющенка, я так розумію, це позиція не лише редактора сайту? Але Ющенко якраз був найбільше пов’язаний з тією революцією.

LITTLE (23:16:51 3/02/2010)

Ми голосували за Ющенка, він наш Президент. Банер, до речі, сказав мені Дмитро повісити. На сторону Ющенка ми стали задовго до Помаранчевої революції. І взагалі, Віктор Андрійович найбільш український з усіх колишніх і іще багато-багато років майбутніх президентів.

Romuald (23:18:31 3/02/2010)

Повернемося до вашої музики. Її складно назвати “комерційною”. І ніколи вона не стане “музикою для всіх”. На вашу думку, чи має така музика бути на центральних телеканалах, радіостанціях і т.д., звучати поряд з різносортними попс-проектами? Чи це і має бути “продукт для обраних”, щоб її слухали в окремих клубах, на фестивалях чи качали з інтернету?

LITTLE (23:22:30 3/02/2010)

Далеко ходити не треба – поруч Європа. Трохи далі – Америка. Там вживаються всі види музики. Чому в нас так? Тому що… При тому, що зараз значно гірше, ніж було на початку 90-х. Як раз зараз знайшлись 5 відео-касет з різних виступів «Вія» на початку 90-х – всі з телевізора, при тому з центральних каналів (це відео планується викласти на сайті найближчим часом). Як це змінити? Задайте питання тим, хто замість того, щоб вкладати гроші в розвиток і популяризацію національної культури, вивозить їх за кордон.

Romuald (23:24:09 3/02/2010)

Як думаєте, це попит породжує пропозицію, тобто наш народ такий, що хоче споживати те, що попростіше і не напружує мізки, чи це хтось нав’язує таке бачення?

LITTLE (23:26:24 3/02/2010)

«Хто платить, той і замовляє музику». Звичайно, ТБ і радіо прищеплює смаки більшості

Romuald (23:27:14 3/02/2010)

Незважаючи на картинку, яку ми бачимо по телевізору, справжня українська музика розвивається і живе своїм життям. Ви б могли назвати когось цікавого з виконавців, яких недавно почули чи можливо, хтось з “стариків” видав якісь свіжі цікаві речі, які б ви порекомендували для прослуховування?

LITTLE (23:30:52 3/02/2010)

По специфіці своєї професії слухаю все, що виходить в Україні. І не тільки. Минулий рік порадував мене новими альбомами «Пропалої Грамоти», «Перкалаби», «Сестер Тельнюк», «Пікардійської Терції» (з нашим треком)))), «Рутенії», кілька платівок «Ворождня», «Сонцекльош». З натяжкою додам сюди нову платівку «Самих Своїх». Чому з натяжкою? Засмутила мене жахлива якість запису. Сильний альбом, але записано…

LITTLE (23:33:08 3/02/2010)

Ще порадували, але вже традиційно, своїми релізами «Полинове Поле». І ще вразив (в хорошому значенні) диск команди Dracula drops D – «Saivo», 2009

Romuald (23:34:24 3/02/2010)

Крім “Вія” ви особисто сприяєте розповсюдженню цікавої української музики, наприклад, диск “Радіо Україна”. Заради чого це все? Чи окуповується воно в принципі? Можливо, є якісь нові задумки в цьому напрямку? Адже, для декого з читачів, групи, які ви назвали, є, на жаль набором слів…

LITTLE (23:40:24 3/02/2010)

Виходить так, що якщо і «попадаєм», то не сильно. А чому це робимо? Цікаво щось робити. Задумок багато. Зараз в проект «РУ» включилось німецьке радіо “Deutsche Welle”. Перспектив багато. Зараз запускаємо сайт проекту. Німці популяризують українську музику. Звичайно не за горами вихід диску «РУ-2», там і «РУ-3»… В процесі перемовин питання про організацію концертів українських груп в Німеччині. Загалом, плани обширні

Romuald (23:46:45 3/02/2010)

Трішки про сайт “Вія” – хто туди заходить час від часу, знає, що він оновлюється мабуть частіше, ніж будь-який сайт з розкручених україських груп. Ви самостійно встигаєте знаходити всі згадки про групу в різних джерелах, чи хтось допомагає?

На вашу думку, наскільки важлива роль інтернету для сучасних музичних виконавців?

LITTLE (23:51:57 3/02/2010)

По сайт роблю все сам. Звичайно, знаходяться добрі люди, які знаходять матеріали архівні. Інтернет важливий. Але, знову ж, повністю ставку на нього робити не варто. З досвіду скажу, що будь-який білборд з анонсом концерту чи рекламою диска принесе дивідендів значно більше, ніж піар у всіх Вконтактах, Фейсбуках і тому подібному

Romuald (23:55:10 3/02/2010)

а ви самі користуєтесь так званими “соціальними мережами”? знаю, що в livejournal ваш щоденник постійно оновлюється

LITTLE (23:58:57 3/02/2010)

Так, внизу на сайті «Вія» висять лінки на соцмережі, в яких ми є. Звичайно, нас немає «Вконтакте» и в «Однокласниках». Кажуть, що «Вконтакте» є спільнота прихильників нашої групи, але не офіційна. Ніби створив її чоловік нашої скрипачки. Ну, в хлопця з’явилась можливість самовиразитися. Але до цього група не має ніякого відношення. Я навіть не знаю, про що там пишуть.

LITTLE (23:59:33 3/02/2010)

ЖЖ є мій особистий і спільнота групи. В своєму я теж пишу в основному про групу

Romuald (23:59:25 3/02/2010)

І знову повернемося до групи :) Крім альбома, які плани в “Вія” на найближче майбутнє?

LITTLE (00:01:24 4/02/2010)

Планів багато. Альбом. Концертна діяльність. На початку влаштуємо презентацію диска в Києві. Потім плануємо дати концерти в його підтримку по країні. Ну і літо починається. Фестивалі

Romuald (00:09:08 4/02/2010)

Удачі вам в реалізації планів!

А на закуску трішки про своє :)

Наш сайт називається “Луцьк неформатний”. Колись ми зробили спробу показати життя міста з іншого кута зору, розказати про цікавих людей, події, дати можливість самовиразитися тим, в кого є що сказати. Зараз сайт розпочинає нове життя. На вашу думку, що має бути не неформатному, неофіційному сайті міста, не важливо, Луцька чи будь-якого іншого?

LITTLE (00:11:10 4/02/2010)

Я думаю, що такі сайти якраз значно популярніші всіляких офіційний сайтів міст, де майже ніколи немає душі і щирості

Romuald (00:13:29 4/02/2010)

так, але над чим варто працювати? що має бути обов’язково, а чого не має бути ні в якому разі?

LITTLE (00:16:14 4/02/2010)

Мабуть, повинно бути все, що цікаво –  це історія міста, висвітлення міських подій, анонси, знайомство з цікавими людьми міста.. можливо, якісь цікаві офіційні постанови – хоча б для того, щоб відвідувачі могли висловити свою думку про них. Чого не повинно бути? Лобіювання офіційної влади міста, навіть якщо вона хороша

LITTLE (00:17:52 4/02/2010)

Можливо, якісь ще довідкові матеріали про місто – карти і тому подібне чи краще посилання на першоджерела

Romuald (00:17:43 4/02/2010)

дякую, врахуємо :) і ще раз дякую за інтерв’ю і бажаю удачі в реалізації всіх творчих проектів!

LITTLE (00:18:05 4/02/2010)

Вам також дякую ))))


6 коментарів

Add Your Comment
  1. “Кажуть, що «Вконтакте» є спільнота прихильників нашої групи, але не офіційна. Ніби створив її чоловік нашої скрипачки.”
    тю, без мене мене женили О_О
    спільноту шанувальників гурту Вій Вконтакті створив такий собі Андрій Неколяк. я з ним не знайома :)
    Леся Рой, скрипалька гурту “Вій”.

  2. Екс скрипаль, наскільки я знаю, ти відіграла в Луцьку з нами останній концерт

  3. “Екс скрипаль, наскільки я знаю, ти відіграла в Луцьку з нами останній концерт”- інформація не відповідає дійсності. Я звісно, вибачаюся за непорозуміння, але наш новий альбом ми пишемо разом із Лесею. Були певні проблеми організаційного характеру між мною та Лесею, але як сказав Марк Твен, відомості про цого смерть трохи перебільшені. Із повагою Дмитро Добрий-Вечір.

  4. нічого собі! ото страсті на сторінках ЛН :)

  5. так тішить що хоть тут “страсті” не політичні :)

  6. о, нарешті прочитав. класно!

*